Collectedoel

Diaconie

Vanaf 2014 hebben we een nieuw giftenbeleid bij de diaconie. Van te voren wordt vastgesteld waar de diaconiecollecte voor bestemd is. Er blijven ook nog een aantal ‘onbestemde’ collectes, zodat de diaconie allerlei taken kan bekostigen, zoals de bloemen in de kerk en de jaarlijkse afdracht naar Kerk in Actie. Dat zullen met name de collectes in de zomermaanden zijn. Verder kiezen we voor vier soorten doelen over het jaar: kansarmen in Nederland, medisch werk, kinderen, en armoedebestrijding werelddwijd. Daarbinnen kiezen we dan steeds een doel.

Diaconale collectes van april 2024

De gehele maand april staat wat collectes betreft in het teken van Stichting Derde Wereld Hulp. SDWH staat al jaren in de belangstelling van de Gemeente van de Amstelkerk en al jaren draagt onze Gemeente deze stichting een warm hart toe. Heel veel werk en ondersteuning voor het welzijn en welbevinden van de kinderen in Tulip Garden Home en in Tulip Garden Hostel, de kindertehuizen die door SDWH worden gerund, konden door uw bijdrage worden gerealiseerd. Uw bijdrage wordt door SDWH dankbaar gebruikt om de dagelijkse gang van zaken in de tehuizen voort te kunnen laten gaan. Voor belangstellenden: kijk gerust eens op de website van SDWH, www.sdwh.nl

Alle collectes zijn ook in april weer van harte aanbevolen! We willen u een heel mooi voorjaar toewensen.

Met vriendelijke groet, namens de Diaconie,

Martin de Groot.

Uw bijdrage kunt u overmaken op het rekeningnummer van de diaconie: NL12 RABO 0351 8039 98

Inzamelen van postzegels, kaarten, oude mobieltjes,cartridges en pennen

Spaart u ook weer mee deze zomer. Spaar alle ansichtkaarten en postzegels die u onvangt.

Al jaren sparen we in onze kerk bovenstaande spullen in voor Kerk in Actie. Bij de garderobe staat een bak waar u de verzamelde spullen in kunt doen.

Als u nu eens zoveel heeft dat het te zwaar is om mee te nemen naar de kerk, dan kunnen we het eventueel bij u ophalen.