Inzamelen van postzegels, kaarten en let op nu ook oude mobieltjes, cartridges en pennen

Heeft u deze vakantieperiode buitenlandse kaarten, bijzondere kaarten of postzegels ontvangen?

In de kerk bij de garderobe staat een bak waar u de verzamelde spullen in kunt doen. Eens in de zoveel tijd halen wij deze leeg en eenmaal per jaar brengen wij dit naar Utrecht.

Als u nu eens zoveel heeft dat het te zwaar is om mee te nemen naar de kerk, dan kunnen we het eventueel bij u ophalen.

We sparen dit voor Kerk in Actie.
Kerk in Actie gelooft in delen. Met elkaar in actie voor de naaste, dichtbij en ver weg. Geen mens uitgezonderd. Ook u kunt in actie komen door simpelweg uw oude mobieltje, lege inktcartridge of toner, ansicht- en geboortekaarten, postzegels en oud geld in te leveren in de kerk. In de gaderobe van de kerk staat een verzamelbak.

In 2018 heeft deze actie landelijk € 28.969 opgebracht.

Ook pennen kunnen in deze bak. Deze worden verzameld voor de stichting Ubomi Obutsha

Wat kunt u nog meer doen?

• Vraag op uw werk, school of vereniging om de lege cartridges en toners te verzamelen.
  • Knip postzegels ruim van de envelop. Knip geen postzegels van ansichtkaarten.
  • Lever alleen ansichtkaarten in, geen dubbele kaarten. Een ansichtkaart is een enkele kaart, met aan de ene kant een afbeelding en aan de andere kant ruimte voor adres en postzegel. Dus lever geen dubbele kaarten in. Of Kerstkaarten. Deze hebben geen verkoopwaarde en belanden bij het oud papier.
  • Lever geen kaarten in die beschadigd zijn of met plakband er op.

Ook welkom zijn kaarten (ook dubbele kaarten) van:

• Anton Pieck
  • Rien Poortvliet
  • Rie Kramer
  • Marjolein Bastin
  • Anne Geddes
  • Unicef
  • Removos (mond en voetschilders)
  • Hartjeskaarten ‘Voor het kind’ (met hartje achterop)
  • De Koninklijke Nederlandse Reddingsmaatschappij
  • Geboortekaartjes
  • Stichting postzegels

De inzameling loopt via de diaconie en mocht u nog vragen hierover hebben kunt u contact opnemen met Henk Mul tel. 0297-582690 of 06-40923549 henkenlyda@gmail.com of kijk op www.kerkinactie.nl/inzamelingsacties en kijk eens op www.facebook.com/inzamelingsactieskerkinactie.

Namens de Diaconie, Henk Mul.