Kerkelijke bijdrage en vrijstelling inkomstenbelasting (ANBI)

Naast onze Diaconie voldoet nu ook de Amstelkerk als geheel aan alle voorwaarden om erkend te blijven als een Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI). Wie aan zo’n instelling een gift geeft, mag dat bedrag aftrekken van de inkomstenbelasting.

Om deze ANBI-status te behouden is de Amstelkerk verplicht om online (via internet) transparant te zijn over bestuur, eventuele beloning(en), de doelstelling(en) het beleidsplan en over de financiën. Evenals de Diaconie voldoet ook de Amstelkerk als geheel aan alle voorwaarden. <<HIER>> kunt u zien wat wij publiceren.

Wilt u een periodieke gift doen de Amstelkerk? Wanneer u structureel ten minste € 50 per jaar aan de kerk geeft, kunt u deze volledig aftrekken in uw aangifte inkomstenbelasting. Er moet dan wel eerst een schriftelijke overeenkomst zijn opgemaakt tussen u en de Amstelkerk. U kunt daarvoor een formulier aanvragen bij

Emmy Stuij
kerkrentmeesters@amstelkerk.net

Ingevulde formulieren kunt u sturen aan:

Protestantse Gemeente Ouderkerk aan de Amstel

Als u nog vragen heeft kunt die mij per e-mail stellen: debraal.peter@kpnplanet.nl

namens de Kerkrentmeesters,

Peter de Braal