Organist

De organist

Onze organist Eric Jan Joosse is een zeer talentvolle speler.

De vaste organist en cantor van de Amstelkerk is Eric Jan Joosse. Hij is de muzikaal leider van de ‘Cappella Nova’, de ‘huis-cantorij’ van de Amstelkerk, die aan ongeveer 14 diensten per jaar medewerking verleent. Dit koor repeteert iedere donderdagavond van 19.45 tot 21.15 uur in de kerk. Het brede repertoire bestaat onder meer uit liederen uit het Liedboek, Zingend Geloven, het Dienstboek voor de kerken, liederen van Huub Oosterhuis en Antoine Oomen, liederen uit Taizé en speciaal voor het koor geschreven composities van Eric Jan Joosse, daarnaast tevens werk van componisten als Willem Vogel, T. Tallis, C. Tye en Bob Chilcott. Het koor heeft 30 leden.

Eric Jan maakt deel uit van de Commissie Cantatediensten. Deze werkgroep organiseert vier keer per jaar een Cantatedienst op de zondagavond (19.00). De muziek voert de hoofdtoon. Naast klassieke stukken, worden ook moderne door het koor gezongen en gespeeld door diverse instrumentalisten. De voorganger houdt een korte meditatie.

Ook is hij de motor achter het KerstOrkest & PinkOrkest. De diensten van Kerstochtend en Pinksteren worden muzikaal verlevendigd door een ad-hoc orkest bestaande uit instrumenten van diverse pluimage. Voor meer informatie zie onder ruriek koren en orkesten.

Klik hier voor de eigen site van onze organist.

Eric Jan Joosse
organisten@amstelkerk.net