Leeskring

De Leeskring bestaat uit een aantal gemeenteleden. Zij komen 3 keer per jaar bij elkaar.
Er wordt dan een boek besproken dat door de groep gekozen is om te lezen.
Dat kunnen allerlei boeken zijn van reisverhaal, familieroman, fictie tot wereldliteratuur.
Het zijn inspirerende avonden van serieus tot vrolijk die uitnodigen om nog meer te lezen.
Nieuwe lezers van binnen en buiten de kerk zijn altijd welkom. (aanmelden door een mailtje naar: leeskring@amstelkerk.net).

De leeskring komt weer bij elkaar op dinsdag 4 juni 14.30 uur bij Maaike Nagel, Rondehoep West 27.

We bespreken met elkaar het boek van Tommy Wieringa, Nirwana.

Gevierd kunstenaar Hugo Adema stamt uit een roemruchte familie die al decennia haar stempel op de moderne tijd drukt. Zijn grootvader Willem Adema stichtte zijn offshore-imperium na een dubieuze rol in de Tweede Wereldoorlog: aanvankelijk vecht hij aan Duitse zijde aan het oostfront, maar halverwege de oorlog sluit hij zich aan bij het verzet. Wie is die man die sommigen vereren als een held en anderen beschouwen als een geslepen opportunist?

De geschiedenis van een grootvader bepaalt het heden van een kleinzoon. Samen vertellen ze het verhaal van een eeuw waarin het wereldvuur oplaaide als nooit tevoren.

Wilt u bij de bespreking zijn dan bent u van harte welkom. Laat het dan wel even weten aan Maaike of aan mij.

Diana Berendsen (berendsenvangelderen@hetnet.nl)

Riet Harkema