Vacare meditatie

Vacare meditatiegroep

MOMENTEEL IS DEZE GROEP VOL. MOCHT ER WEER PLEK KOMEN DAN LATEN WIJ DAT VIA DEZE WEBSITE WETEN.

Ook dit seizoen komt de Vacare meditatiegroep samen met geestelijk begeleider Antoinette van Gurp (https://sites.google.com/view/mystiek-en-meditatie/home) weer bijeen.

Uitgangspunt voor deze bijeenkomsten is het ontwikkelen van ons mystieke hart. Wij lezen ter voorbereiding of ter plekke korte mystieke teksten, voortkomend uit verschillende religieuze stromingen. Dit jaar lezen we uit: Christianne Méroz, De mystiek van het dagelijkse en uit Anselm Grun, Spiritualiteit van beneden.

Iedere bijeenkomst start met een geleide meditatie. Daarna bespreken we de inhoud van de tekst en wisselen wij ervaringen uit van wat de tekst “met ons doet”. Vaak zijn we nog niet uitgepraat over een tekst en praten we een volgende bijeenkomst zonder Antoinette verder. Ook hier is er voor het mediteren een belangrijke rol weggelegd.

De bijeenkomsten vinden 2x per maand op woensdag plaats van 17.30 – 19.30 uur. We zitten in de consistoriekamer van de Amstelkerk en nemen ons eigen brood mee. Deze activiteit valt onder activiteiten van de Raad van Kerken.

Informatie bij Diana Berendsen ( vacare-meditatie@amstelkerk.net of 06 4675 7668 )