Zanguurtje Theresia

Oecumenisch zanguurtje

Al weer vele jaren wordt het zanguurtje gehouden in woonzorgcentrum Theresia. Het is een activiteit van de Raad van Kerken, ondersteund door onze taakgroep pastoraat.

Op de eerste woensdagochtend van de maand worden kerkelijke liederen gezongen met en voor de bewoners. De liederen worden ingeleid door de voorgangers van beide kerken, en de zang wordt ondersteund door de piano en enkele zangers van de beide cantorijen. Ook zijn vrijwilligers actief in het ophalen van de bewoners en het verrichten van diverse hand- en spandiensten.

Het zanguurtje vindt plaats in de huiskamer van één van de woningen, waar ook een piano staat (van een bewoner). Bewoners  worden opgehaald door vrijwilligers.

Het is bijzonder en ontroerend om te zien dat mensen, ook al zijn zij gevorderd dement, nog steeds kunnen genieten van de muziek en heel rustig drie kwartier kunnen luisteren en soms meezingen met de vertrouwde liederen.

Informatie:
Caroline Sonnenberg