Cantatediensten

Drie maal per jaar is er om 19.00 uur een cantatedienst en één keer om 10.00 uur aan het begin van de veertigdagentijd.

Informatie:

Eric Jan Joosse
ericjanjoosse@amstelkerk.net

Cantatedienst

Zondagochtend 11 december is er een cantatedienst. Deze 3e zondag van de advent heeft als naam ‘zondag Gaudete’, zondag Verblijdt U. Een feestelijke zondag in de advent. Dat laten we graag horen in deze cantatedienst.

De zondag ontleent haar naam aan de bekende tekst uit Filippenzen 4, 4-5.

Henry Purcell heeft deze tekst getoonzet in de feestelijke anthem ‘Rejoice in the Lord’. In het begin van dit stuk horen we in de violen een imitatie van het gebeier van klokken alsof we voor een Engelse klokkentoren staan, vandaar de bijnaam van dit stuk ‘the bell-anthem’.

Dit stuk vormt het centrale deel van onze cantatedienst, daarnaast klinken onder meer de korte adventscantate ‘Mache dich auf, werde licht’ van Wolfgang Briegel en het gezongen gebed ‘Zegen Heer, wie voor U zingen’ dat ondergetekende op verzoek van Kerkzang.nl (Centrum voor de Kerkzang) heeft gecomponeerd.

Voorganger in de dienst is ds. Benedikte L. Bos. De muziek wordt verzorgd door Chorus ad Hoc en diverse instrumentalisten o.l.v. Eric Jan Joosse en natuurlijk de zingende gemeente.

Een cantate dienst op zondag ‘Verblijdt U’, een dienst om blij van te worden.

Van harte welkom!

Eric Jan Joosse