Predikant

Predikant ds. Benedikte L. Bos

Ds. Benedikte L. Bos (Harderwijk, 21 juli 1967) studeerde, na de middelbare school in Amersfoort en Haarlem te hebben doorlopen, theologie aan de Vrije Universiteit te Amsterdam. Hoofdvak werd Ethiek en bijvak Oude Testament. Na de predikantsopleiding werd zij mei 1995 predikant in de Oudemirdum, Friesland.

In 2000 werd zij beroepen naar Bilthoven. Het voorgaan in de eredienst, de pastorale contacten en het jeugdwerk waren de drie pijlers die speciale aandacht hadden.

Voor de eredienst heeft zij meegewerkt aan de totstandkoming van een kamerkoor, een cantorij en een kindercantorij. Naast het individuele pastoraatswerk organiseerde ze 80+-verjaardagen en andere initiatieven waarin generatiegenoten elkaar troffen. In 2012 en 2015 ging zij samen met haar collega en 22 jongeren van 16 tot 20 jaar naar Kaapstad, Zuid-Afrika, om daar mee te werken aan een diaconaal project.

Naast werk in de kerk was zij nauw verbonden met de basisschool waar ze maandopeningen verzorgde en lessen filosofie voor leerlingen in groep 7.

Vanaf september 2018 is ds. Benedikte L. Bos verbonden aan de Amstelkerk. Na een eerste kennismakingsperiode met mensen en taakgroepen werden nieuwe initiatieven gestart. Zo deden bijvoorbeeld veel gemeenteleden mee met het project ‘De Bijbel lezen in één jaar’.

Dit jaar schrijft zij mee aan de plaatselijke Passion die in april ’22 in Ouderkerk aan de Amstel uitgevoerd zal worden en is zij docent voor het vak pastoraat op de cursus Theologie voor Geïnteresseerden.

ds. Benedikte L. Bos
Per 14 januari 2024 is zij verbonden aan de PG Laren-Eemnes